PAWEŁ GRUSZECKI
Radca prawny, Partner Zarządzający
TML – Kancelaria Paweł Gruszecki
Posiada szerokie doświadczenie w zakresie wykonywania skomplikowanych projektów wymagających wiedzy z zakresu prawa IT, ochrony danych osobowych, cyberbezpieczeństwa, prawa autorskiego, prawa mediów oraz prawa telekomunikacyjnego. Kierował ponad 40 projektami mającymi na celu dostosowanie organizacji przedsiębiorców do wymogów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Powyższe dotyczyło podmiotów z branży e-commerce, medialnej, produkcyjnej, motoryzacyjnej, energetycznej, budowlanej i innych. Ponadto kieruje usługami bieżącego wsparcia w zakresie ochrony danych osobowych. Kieruje projektami dostosowania operatorów usług kluczowych, w tym w szczególności podmiotów działających na rynku energetycznym, do wymogów ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (UKSC). W latach 2007-2014 zatrudniony w departamencie TMT (Telekomunikacja, Media, Technologie) w jednej z renomowanych polskich kancelarii, w ramach którego był odpowiedzialny za obsługę dostawców usług internetowych (w tym operatora najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie oraz operatorów największych serwisów internetowych w Polsce), a także operatorów telekomunikacyjnych (w tym największego operatora telefonii stacjonarnej w Polsce i polskich operatorów telefonii ruchomej). W latach 2010-2014 Ekspert Związku Pracodawców Branży Internetowej Internet Advertising Bureau Polska (IAB Polska) m.in. w trakcie prac legislacyjnych w zakresie implementacji Dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych, Dyrektywy o prawach konsumentów oraz nowelizacji Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dodatkowo ma doświadczenie w obsłudze podmiotów znajdujących się na wczesnym etapie rozwoju (start-up), które wprowadzają na rynek rozwiązania z zakresu Internetu rzeczy (ang. Internet of things), zapewniania bezpieczeństwa sieci, tworzenia zaawansowanych produktów cyfrowych (agencje digital), oprogramowania (softwarehouse), e-sportu, chmury obliczeniowej czy brokeringu baz danych. Wykładowca na prowadzonych przez Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ oraz Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ Międzywydziałowych Studiach podyplomowych pt. „Społeczeństwo Informacyjne. Inteligentne Miasto.” (2009-2012), prowadzonych przez Wyższą Szkołę Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie Studiach podyplomowych pt. „E-marketing” (2011-2014) oraz organizowanych we współpracy z Universita degli Studi di Bari (UNIBA) Studiach podyplomowych pt. „European master in Social Media & Web Marketing” (2014), a także organizowanych przez Uczelnię Koźmińskiego w Warszawie studiach podyplomowych pt. „Marketing Internetowy” (od 2013) i prowadzonych przez Collegium Civitas studiach dla pisarzy (2014). Autor lub współautor wielu publikacji oraz szkoleń dotyczących prawa nowych technologii.